10 December 2011

Antara Pegang Wanita Yang Bukan Mahram Ataupun Pegang Babi

“Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram.”

(Riwayat Ibnu Majah)



“Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.”

(Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)





Perempuan (Berpelukan): Awak, cube tengok kat sane tu. Rilek je mamat tu pegang babi. Tak haram ke? Nampak muke macam Melayu je, kan?



Lelaki (Berpelukan): Ha aaa.. Melayu murtad kot.



Mamat (Pegang Babi): Apa kaba, Monokuro-chan? Tak pe aku pegang ko. Tak haram cume samak je.



Babi (Khinzir): Alhamdulillah. Ade gak orang nak usap aku yang hina ni. Isk..Isk..Sruuutt..

By: Yaya


-credit to Giler Kentang!



4 comments:

ale menulis on December 10, 2011 at 12:19 PM said...

Hahaha Lawak :D

saka on December 11, 2011 at 2:37 PM said...

izin coret-coret aja

GLace TIng on December 14, 2011 at 2:08 PM said...

This is nice post. I thank you very much.
Hello, I visit and give your full support ads and please support ads me back. Thank you in advance.

goyang pattah-pattah on December 15, 2011 at 3:55 PM said...

bagus postinganya.....mantapft....dalem banget maknanya,,,thanks dah shere

Post a Comment

 

Total Pageviews