16 May 2011

Purata 10 Negara Yang Lelakinya Memiliki Tinggi Badan Yang Tertinggi Di Dunia

1.Belanda




Orang lelaki dibelanda memiliki rata-rata tinggi badan 6 kaki,sehingga menempatkan belanda di kedudukan teratas untuk kategori negara dengan penduduk lelaki tertinggi didunia.
Hal ini didukung oleh fakta bahwa pemerintah Belanda baru-baru ini telah mewajibkan untuk mengubah peraturan bangunan untuk meningkatkan ketinggian pintu, kerana penduduk telah tumbuh begitu tinggi dalam beberapa generasi. Sekali lagi, sebuah negara Eropah Utara muncul di bahagian atas di sini, jadi kita harus mengakui bahawa ada komponen genetik yang kuat dalam negara ini.

2.Sweden



Negara skandinavia ini memiliki penduduk lelaki dengan rata-rata tinggi badan 5 kaki 11,5" menempatkan sweden diurutan runner up.tidak heran apabila sweden berada di runner up,kerana mereka memang memiliki susuk tubuh yang tinggi.selain itu sweden juga didukung oleh tarif hidup yang baik,bahkan PBB menempatkan sweden pada urutan ke 7 sebagai negara yang memiliki taraf hidup terbaik didunia.

3.Denmark




Dikedudukan ketiga adalah Denmark,salah satu negara eropah ini memiliki penduduk lelaki dengan tinggi badan rata-rata 5 kaki 11,1" menempatkannya berada pada kedudukan ke tiga.

4.Norway




Lelaki norway memiliki rata-rata tinggi badan 5 kaki 10,7" seperti yang tercantum pada militer conscripts. Sekali lagi, ini tidak memperhitungkan tua dan muda.norway berasal dari iklim yang sangat keras, mungkin kedengaran mengejutkan, namun lelaki Norway telah sangat tinggi sejak zaman Vikings (dan sebelumnya). Selain dari pengaruh keturunan, standard kehidupan di negara-negara Skandinavia umumnya memang sangat tinggi,begitu juga dengan norway,bahkan PBB menempatkan Norway pada urutan ke dua sebagai negara yang memiliki standard hidup tertinggi didunia.dengan kombinasi tersebut tak heran jika norway berada dikedudukan ke 4

5.Estonia




Lelaki Estonia memiliki rata-rata tinggi badan 5 kaki 10,5"..tak hairan jika estonia tersenarai dalam carta ini




6.Finland



Lelaki Finland memiliki rata-rata tinggi badan 5 kaki 10,2",sebenarnya data ini sudah lama sehingga muncul keraguan raguan untuk menempatkan finland dikedudukan ke enam,namun mengingat bola volly adalah olahraga paling popular di negara ini,membuat kami berfikir kalau data tersebut adalah benar.sekali lagi bahawa standard hidup benar benar mempengaruhi peningkatan tinggi pada generasi selanjutnya.

7.Jerman




Yang terbaru adalah Jerman, bancian dari tahun 2005, menunjukan mereka lelaki yang sangat terhormat dengan rata-rata ketinggian 5' kaki 10 ,1 ", di seluruh peringkat usia. Pengukuran diambil dari orang dewasa sangat muda (18-19 tahun) bahkan lebih tinggi. Jerman iklim yang tidak sempurna dengan tepat, maka kita harus mempertimbangkan faktor lainnya. Sejak jatuhnya Tembok Berlin pada bulan November 1989, Jerman memiliki standard hidup yang akan bangkit di antara yang terbaik di dunia. Gizi dan kesihatan yang sangat baik kerana itu, menyatakan bahawa hal ini telah memainkan peranan penting dalam pertumbuhan nasional.

8.Greece



penduduk lelaki Greece mempunyai rata-rata tinggi badan "hanya" 178,1 cm, atau 5'10 ,1 ". Kami mungkin dapat menunjukkan bahawa semua yang sunshine diet Mediteranian dan berperanan sebagai negara-negara seperti Itali dan Sepanyol memiliki ketinggian rata-rata yang sedikit lebih pendek. Kita juga harus menambahkan bahawa statistik ini dibatasi untuk lelaki muda, yang mungkin sedikit kurang hasilnya. Generasi tua mungkin akan jauh lebih pendek, dan mungkin kontribusi pada rata-rata sangat rendah.

9.Amerika Syarikat



pengukuran yang diambil dari semua latar belakang etnik di antara lelaki antara usia 20-29, lelaki dari penduduk Amerika Serikat rata-rata memiliki ketinggian 5' kaki 9 ,9 ". Rata-rata ketinggian Amerika mungkin sulit untuk menjelaskan dalam beberapa kata, yang merupakan negara yang memiliki banyak perbedaan dalam standar hidup, kesihatan dan diet, dan ketika mereka memiliki beberapa kelompok etnik yang sangat tinggi, mereka juga memiliki kelompok tingginya lebih pendek juga.


10.Australia



Data statistik terbaru mencakup rentang usia menunjukkan bahawa lelaki Australia terus tumbuh lebih tinggi, dengan rata-rata ketinggian 5' kaki9 .8 ". Di antara lelaki muda di Australia, rata-rata ketinggian sekitar 6-kaki, yang menunjukkan bahawa standard hidup sangat baik, iklim yang hangat dan budaya olahraga yang didominasi oleh semua membantu mereka untuk meningkatkan ketinggian. Sebagai bangsa yang menghabiskan tahun-tahun awal sebagai koloni hukuman Inggeris untuk kriminal, yang hampir pasti memiliki standard hidup sangat miskin, tentu mereka telah berkembang ke atas.

3 comments:

erosyie on August 21, 2011 at 5:09 PM said...

betol 22
saya setuju dengan fakta diatas saya mempunyai ketinggian sekitar 164 sahaja..lelaki melayu malaysia 19 tahun...saya mahu sekurang kurangnya 170 cm

Anonymous said...

purata lelaki malaysia direkod pada tahun 1996 sumber wikipedia

jet sparo said...

aku setuju ketinggian lelaki malaysia berbeza pada tahun 2012

Post a Comment

 

Total Pageviews