16 April 2011

Keuntungan Memiliki Payudara Kecil



Banyak wanita mendambakan saiz payudara penuh. Mereka merasa itu akan mencipta kesan seksi sekaligus menyempurnakan penampilan.

Bagi anda yang memiliki ukuran payudara kecil, jangan berkecil hati. Sebuah penelitian menunjukkan, saiz payudara kecil cenderung meningkatkan kualiti kesihatan. Payudara kecil juga mempunyai sensitiviti seksual yang lebih baik.

Lebih sensitifStudi University of Vienna menyebut, payudara besar terkadang kurang sensitif dibandingkan yang bersaiz lebih kecil. "Payudara besar memiliki rangkaian lemak lebih banyak daripada rangkaian kelenjar yang merupakan bahagian paling sensitif," kata seorang seksologi Rachael Ross, MD, PhD seperti dikutip dari Shine.

"Dengan payudara yang lebih kecil, kelenjar lebih mudah untuk merangsang selama foreplay kerana mereka tidak berada di bawah lapisan lemak," Rachael menambah. Payudara kecil juga membuat wanita lebih leluasa menciptakan gerakan saat bercinta.

Lebih sehatPemilik payudara kecil juga cenderung lebih sihat. Sebab, bisa lebih mudah melakukan pengesanan benjolan di bahagian belakang payudara. Onkologi Marisa Weiss, presiden dan pengasas breastcancer.org juga mendedahkan bahawa payudara mungil bisa menyelamatkan hidup.

"Payudara yang lebih besar akan lebih berat dan meletakkan tekanan pada tubuh. Ini mengubah postur seorang wanita dan menyebabkan leher sering tegang yang boleh mencetuskan timbulnya sakit kepala, "kata Dr Weiss.

Lebih awet mudaDahulu, orang menggunakan saiz payudara untuk menganalisis usia seseorang. "Mereka harus melihat tanda-tanda fizikal," kata Satoshi Kanazawa, PhD, seorang psikolog evolusi di London School of Economics.

Rahasia mengetahui usia seorang wanita biasanya juga dilihat dari kelenjar susunya. "Payudara yang besar lebih terdedah melorot dari masa ke masa, ini sering dijadikan penunjuk sebagai wanita tua," kata Kanazawa. "Dan akan lebih sukar mengadar usia wanita jika dia memiliki payudara yang lebih kecil."

Ellen Shing, pemilik kedai Lula Lu, mendedahkan saat ini, kebanyakan wanita mula mengidamkan payudara dengan ukuran kecil. Indikasinya, produk bra saiz A, banyak diserbu wanita. "Tidak banyak wanita yang meminta bra empuk," kata Ellen Shing.

0 comments:

Post a Comment

 

Total Pageviews