14 January 2011

7 Kelebihan Menjadi Orang B0doh

1. Orang b0doh sukar untuk mendapat kerja... jadi dia bersenang lenang mencari apa saja pekerjaan untuk sesuap nasi. Orang pandai memerah otak untuk mendapat ijazah supaya senang mendapat kerja

2. Orang b0doh selalu melakukan kesalahan, maka dia mengambil orang pintar yang tidak pernah salah untuk memperbaiki yang kesalahannya. Sebenarnya orang b0doh memerintahkan orang pintar untuk mengikut kehendak orang b0doh.

3. Orang pintar berusaha mendapatkan ijazah untuk mendapatkan kerja. Orang b0doh berfikir mendapatkan wang untuk membayar gaji dan ijazah orang pintar.

4. Orang b0doh tidak tahu menulis dan mengira, maka disuruh orang pintar untuk membuatnya.

5. Orang b0doh hanya berfikir pendek untuk memutuskan sesuatu, Sebaliknya orang pintar berfikir panjang untuk kejayaan bosnya orang b0doh

6. Waktu bisnes orang b0doh maju, orang pintar akan menghabiskan waktu bekerja keras untuk mendapat bonus, sementara orang b0doh menghabiskan waktu bercuti dan bersenang-lenang dengan keluarganya.

7. Mata orang b0doh akan mencari apa saja yang boleh dijadikan duit. Mata orang pintar selalu mencari perkerjaan dan pangkat dari orang b0doh.

Bill Gates (Microsoft), Dell, Henry (Ford), Thomas Alfa Edison etc.., Adalah orang-orang B0doh yang kaya.

Ribuan orang-orang pintar bekerja untuk mereka. Dan puluhan ribu jiwa keluarga orang pintar bergantung

harap pada orang b0doh.

KESIMPULAN:

Jangan selalu menjadi orang pandai, kelak dirimu akan dipergunakan oleh orang2 b0doh.

0 comments:

Post a Comment

 

Total Pageviews