05 May 2011

Cara Baru Cukupkan Wang Hantaran Kahwin

Berpura-pura diculik terdesak sedia wang perkahwinan



PETALING JAYA 3 Mei - Seorang lelaki sanggup memperdayakan bakaltunangnya dengan mengatakan dirinya diculik selepas terdesak untukmenyediakan wang belanja bagi majlis pertunangan dan perkahwinan mereka.

Pemuda berusia 26 tahun itu berpura-pura diculik sebelum memintabakal tunangnya, 25, yang bekerja di sebuah hospital swasta diDamansara membayar wang tebusan bernilai RM47,000 bersama sebuah keretapada Ahad lepas.
Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, suspek padamulanya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) menggunakan telefonbimbitnya kepada teman wanitanya itu untuk memaklumkan kejadianberkenaan kira-kira 6.30 petang.
"Suspek memberitahu wanita itu bahawa dia telah diculik, diikat danmatanya ditutup menggunakan pita pelekat serta tidak mengetahui lokasidan kedudukan tempat dia disembunyikan.

"Tidak sampai tiga jam kemudian, suspek sekali lagi menghantar SMSdan meminta menyediakan wang tebusan berjumlah RM47,000 dan sebuahkereta milik wanita itu dan jika tidak berbuat demikian dia akandicederakan," katanya ketika ditemui pemberita selepas meninjau kawasanrel berhampiran Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di sini hariini.

Tun Hisan berkata, bimbang dengan keselamatan suspek, wanita itukemudiannya bertindak membuat laporan polis dan polis terus melancarkangerakan bagi mengesan bakal tunang mangsa yang dikatakan diculik.
Beliau berkata, muslihat suspek bagaimanapun berakhir apabila diaberjaya ditahan sepasukan polis di Kuala Lumpur Sentral dekatBrickfields keesokan harinya kira-kira 10.15 malam.

"Hasil siasatan mendapati suspek sengaja mereka-reka cerita denganmengatakan dirinya diculik kerana terdesak untuk menyediakan wangbelanja sedangkan tarikh majlis itu semakin hampir," katanya sambilmenambah pasangan itu telah berkenalan sejak empat tahun lalu.



0 comments:

Post a Comment

 

Total Pageviews