06 November 2009

Bomoh nombor ekor dicekup


SEORANG kakitangan JAIS menunjukkan beberapa biji botol dipercayai minyak pengasih yang turut dijual oleh Wak Mail.


KLANG - Ramai kaki ekor yang menetap di daerah ini sudah tahu ke mana tempat yang mahu dituju jika mereka inginkan bantuan menilik nombor empat angka itu.

Mereka akan singgah di sebuah gerai makan di Kampung Johan Setia, di sini selepas waktu Maghrib untuk mengambil nombor giliran sebelum dapat bertemu dengan seorang lelaki berusia 65 tahun yang dikenali sebagai Wak Mail di rumahnya yang terletak di sebelah bangunan itu.

Wak Mail dikenali ramai bukan sahaja kerana khidmatnya menilik nombor ekor tetapi juga memberi ubat pelaris perniagaan.

Malah, dia pernah dikunjungi seorang ahli politik bergelar Datuk yang datang dengan niat mendapatkan ubat memikat hati pengundi dan memenangi pilihan raya.

Namun mereka mungkin tidak tahu Wak Mail yang bekerja sebagai pekebun nanas pada sebelah siang, rupa-rupanya menggunakan khidmat makhluk halus.

Dia mendakwa boleh menyeru hantu jerangkung dengan membaca mantera Jawa.

Makhluk itu pula dikatakan muncul dan membacakan nombor ekor pada telinga Wak Mail sebelum ia dicatat pada kertas pembalut rokok tembakau dan diserahkan kepada pelanggan.

Wak Mail tidak menetapkan kadar bayaran untuk perkhidmatannya tetapi menyerahkan kepada budi bicara pelanggan untuk membayar setakat mana yang mampu.

Sikapnya yang mesra pelanggan itu menjadikan dia dikenali ramai sejak mula bergiat aktif pada 1995 yang menyebabkan dia ditangkap oleh penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) tetapi hanya dikenakan denda RM800.


credit - kosmo online

0 comments:

Post a Comment

 

Total Pageviews