22 July 2009

'Pembelian Tevez tidak berbaloi'




LONDON - Alex Ferguson membalas semula kritikan Carlos Tevez (gambar) dengan menyatakan bahawa penyerang itu tidak berbaloi dibeli dengan harga £25 juta (RM146 juta).

Pengurus Manchester United itu juga menafikan tudu- han Tevez yang mendakwa dia telah disisihkan pada penghujung musim lepas.

Penyerang Argentina itu menolak tawaran United untuk kekal di Old Traf- ford dengan memilih menyertai kelab jiran, Manchester City.

"Peminat menganggap dirinya sebagai wira dan saya hormati tanggapan peminat asalkan harga perpindahannya sesuai dengan kemampuannya.

"Kejayaan kami adalah kerana sokongan daripada peminat. Kami memerlukan mereka apabila berkunjung ke tempat lawan tetapi harga RM145.8 juta ke atasnya tidak berbaloi," kata Ferguson.

Dalam pada itu, Ferguson juga percaya tindakan Arse- nal yang kurang berbelanja pasa musim perpindahan ini bakal menyukarkan cabaran kelab The Gunners itu musim depan.

Arsenal menjual penyerang Emmanuel Adebayor ke City minggu ini dan Ferguson berkata: "Arsenal pasti berdepan cabaran paling besar untuk mencapai sasaran mereka.

"Saya tahu Arsene Wenger tidak mempunyai banyak wang dan ia satu ujian besar buat Arsenal." - Agensi

0 comments:

Post a Comment

 

Total Pageviews